مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling : مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling
مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling
پاسخ: سوال: مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling
|
|
برای مدل مدلسازی فرآیند های کسب و کار معمولاً از دو استاندارد Unified Modeling Language )UML )و BPMN ( Business Process Modeling Notation ) استفاده می شود مستند زیر آموزش نحوه استفاده از BPMN می باشد که توسط شرکت IBM ارائه شده است |
با سلام خدمت شما استاد گرامی
پاسخ: سوال: مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling
|
|
http://farhangi.tehran.ir/Portals/0/Other/sazmanrefah/91/modiriate%20farayand.pdf |
پاسخ: سوال: مدل سازی فرآیندهای تجاری یا Business Process Modeling
|
|
با سلام فرایندهای کسب و کار BPM مدیریت فرایندهای کسب و کار BPM فرآیند ها هسته اصلی کسب و کار سازمان محسوب می شوند. سازمانهادر گذشته برای یکایک فرآیند ها، سیستم های جداگانه ای در محدوده آن فرآیند تهیه می کردند که به سیستم های جزیره ای معروف شدند. مشکلات اساسی که به مرور زمان بااین نوع نگرش بروز نمود عدم امکان ارتباط بین این سیستم ها با یکدیگر بود و بدلیل طراحی سیستم ها در مورد تنها یک بخش منفک شده از سازمان، اهداف کلی سازمان به نحومطلوب برآورده نمی شدند. بدین ترتیب ایده سیستمهای یکپارچه سازمانی شکل گرفت. دررویکرد جامع یک سیستم متشکل از تعدادی زیر سیستم مستقل، ولی مرتبط با هم طراحی میشوند.در اینصورت مشکل اساسی، حجم زیاد کار طراحی و پیاده سازی سیستم ها است. نهایت امر، مدیریت فرآیند کسب و کار مطرح شد که با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمانها را ارایه میکند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه حجم کار توسعه راهکار ها را به حداقل رسانده و مدیریت امور را سهل و کارآمد می کند. عملیات سازمانهادر قالب فرآیندها طراحی نیز نظام مند میشوند. فرآیندها مجموعهای از عملیات درون سازمانی بوده که هدف واحدی را برآورده مینمایند . هر فرآیند از طریق مجموع زیرفرایندهای داخلی به همراه توالی بین زیرفرایندها، نقطه شروع و پایان بیان می شود.مدیریت فرآیند کسب و کار روشی یکپارچه و نظاممند برای طراحی، اجرا و پایش فرآیندهای کسب و کار است. در هر یک از فرایندها افراد و سامانه ها نقش دارند.تعاملات بین افراد و گردش اطلاعات در سازمان است که به آن حیات میبخشد. BPM ،مدیریت فرآیندها در سازمان و ارایه ابزاری برای بهبود فرایندها در گذشت زمان است. پنج وظيفه مهم فرآیند کسب وکار به شرح زیراست که جزیات آن نیز در منبع ذکر شده است : · تحليلگر فرايندهاي کسب و كار · معمار فرايندها · مدير دانش فرايندها · هماهنگ کننده مديريت تغيير · مشاور · تحليلگر کسب و کار http://www.vspco.com/NewsDetail.aspx?itemid=53
|
25 نظر
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
ارسال آرشیو محتوا
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
محتوای ارسالی از آرشیو 1393